Resultados de projeto apoiado pela Fundação BIAL apresentados na revista “Neuroimage"

Foi publicado o artigo Predicting response originality through brain activity: An analysis of changes in EEG alpha power during the generation of alternative ideas na revista NeuroImage, no âmbito do projeto de Investigação 298/16 - Empowering feedback connections in temporo-occipital network to boost visual perception of emotions, financiado pela Fundação BIAL.

Resultados de projeto apoiado pela fundação bial apresentados na revista “European journal of Neuroscience”

Foi publicado o artigo Hand blink reflex in virtual reality: The role of vision and proprioception in modulating defensive responses na revista European Journal of Neuroscience, no âmbito do projeto de investigação 218/16 - Virtual bodies, real empathy: Behavioural, bodily, and neural reactivity to the observation of pain and pleasure on self and others in immersive virtual reality, financiado pela Fundação BIAL e coordenado por Gaetano Tieri.

Resultados de projeto apoiado pela Fundação BIAL apresentados na revista “Neuroimage”

Sjoerd Ebisch publicou no âmbito do projeto de investigação 195/16 - The sense of self: A neuroimaging study of interactions between intrinsic and extrinsic self networks, apoiado pela Fundação BIAL, o artigo I am me: Brain systems integrate and segregate to establish a multidimensional sense of self na revista NeuroImage.